Dag 3: Via Echternach - Reisverslag uit Echternacherbrück, Duitsland van Rick Godtschalk - WaarBenJij.nu Dag 3: Via Echternach - Reisverslag uit Echternacherbrück, Duitsland van Rick Godtschalk - WaarBenJij.nu

Dag 3: Via Echternach

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick

05 Juni 2015 | Duitsland, Echternacherbrück

Een korte etappe van 135 km voelt als een semi-rustdag. Da's maar goed want ik had het peloton moeten lossen. Pap in de benen dus niet ver boven de 20, tijd om te rusten op een bankje of terras. Vooral rivieren gevolgd: Moezel, Sauer, Our. Campings aan de oevers lopen vol, kanovaarders hebben lol. Jeugdherinneringen!
GPS stuurde me via Echternach. Ook gezellig. Ik volg. Ik gun mezelf een eerste pilsje in 3 dagen, aan Duitse kant van Echternach. Wat velen voor me ws al gememoreerd hebben: wat zullen die Luxemburgers blij zijn dat ze van die paspoortcontroles af zijn! Nu slinger ik wel van oever tot oever (met brug of boot), maar als ik bij elke grensovergang mijn paspoort had moeten pakken, dan was ik nu nóg onderweg.

Rick

De fiets gaat vanaf 1 juni van Brabant via Bregenz en Braz (A) naar Bolzano (I). Het lijkt me een feestelijk avontuur om te proberen die > 1200 km weg te trappen! Rick

Actief sinds 15 Mei 2011