Dag 8 dag van uitersten - Reisverslag uit Pfunds, Oostenrijk van Rick Godtschalk - WaarBenJij.nu Dag 8 dag van uitersten - Reisverslag uit Pfunds, Oostenrijk van Rick Godtschalk - WaarBenJij.nu

Dag 8 dag van uitersten

Door: rickitalie

Blijf op de hoogte en volg Rick

08 Juni 2011 | Oostenrijk, Pfunds

Vanuit Braz vertrokken naar het oosten, door dikke regenwolken. Langen treinstation voorbij gereden. Harder gaat het toch niet regenen en sneeuw ligt alleen langs de kant. Veel droge tunnels. Maar o wat is het dan eenzaam en koud.

Bij neiging tot wanhoop heb ik vroeger geleerd om simpele liedjes te gaan zingen of fluiten. Werkt prima en klinkt fantastisch in de gallerijen en tunnels.

13.30 uur boven op de Arlbergpas. Hoogste punt (1800 m) is geen hoogtepunt, maar alle bordjes tellen he Bart?! Getreuzeld met zoeken van een kamer, steeds maar "even verder ...".

Na regen kwam soms even de zon;
na klimmen altijd weer afdalen.
Het ene moment loopt een stinkende zwerver met dikke regenbroek en halve handschoenen uit een melkpak te slurpen. En even later heeft hij een 3 persoonskamer en zit achter de pc van de baas zijn verbazingen te beschrijven. (De baas komt trouwens de soep maar brengen, want ik werk te traag; zal mijn baan maar niet verraden ;-)

Vandaag heb het weer een paar keer tegen mezelf gezegd: "Wat ben ik een geluksvogen dat ik mezelf dit mag aandoen!"

En in de gang hangt een kaart: "Wer seinem Herzen folgt, ist auf dem richtigen weg."

• 08 Juni 2011 - 18:43

Bram:

Hi Rick, afzien, maar je kan straks wel op een mooie prestatie terug kijken.

• 08 Juni 2011 - 19:09

Harry En Dicky:

Een echte prestatie,en dat in de regen. Bravo! Wat een leuke foto's.
    Blijven zingen en fluiten

• 08 Juni 2011 - 19:23

Hou Vol!:

Hoi Rick,
    Oostenrijk is niet voor niks zo mooi groen! Al die planten krijgen tenminste nog voldoende water. Hier klagen ze dat de waterstanden van de maas en rijn veel te laag zijn en om dat weer op normaal peil te krijgen, moet daar nog wel meer vallen ;-)
    Toch zijn het mooie foto's van de Arlbergpas!
    Je bent er bijna!
    Arie van Kuijk

• 09 Juni 2011 - 19:07

Pieter Van Wijk:

Petje af voor zoveel energie en zelfspot. De laatste kilometers straks moeten wel een enorme kick geven
    Hals- und Beinbruch

Pieter