De cirkel is rond - Reisverslag uit Nuenen, Nederland van Rick Godtschalk - WaarBenJij.nu De cirkel is rond - Reisverslag uit Nuenen, Nederland van Rick Godtschalk - WaarBenJij.nu

De cirkel is rond

Door: rickitalie

Blijf op de hoogte en volg Rick

13 Juni 2011 | Nederland, Nuenen

De cirkel is rond. Eerst nog een dag rondgehangen in Bolzano. En daarna, tijdens een mooie, lange treinreis via Innsbruck, Mittenwald, München en Utrecht de tocht in omgekeerde richting herbeleefd. Brennerpas eens van de andere kant kunnen bekijken. In de vroege ochtend een deel van dezelfde fietsroute langs de Rijn gevolgd. Het helpt allemaal om de ervaringen te laten beklijven. Ondertussen ben ik toch weer in het systeem terecht gekomen van planningen, (vertrek)tijden, stakingen, dienstverlening en organisaties.

Heel leuk om de reacties nu nog eens op een rijtje te zien. Fijn die aandacht voor een vakantie-reis. Want dat was het. Veel minder een prestatietocht. Ook ik heb ervaren dat het halen van de eindbestemming niet het doel is. Het onderweg zijn met jezelf en je fietsje brengt veel meer teweeg dan verwacht. Moe, voldaan? Prachtig! Doen!

Na 1200 km toch nog geproost, met een pakje drinken uit de achterzak. Smaakt zoet. Het mooiste vlaggetje is dat van ‘thuis’.

Rick

  • 13 Juni 2011 - 19:49

    Jose&Wil:

    Fijn he, gewoon bij ieder, die je lief heeft

  • 15 Juni 2011 - 15:23

    Peer Van De Ven:

    Hoi Rick,
    Prachtige prestatie !!. Proficiat !!. Ik heb je mooie en aandoenlijke reisverslagen gevolgt. Ik ben er eerlijk gezegd nu pas achter gekomen hoe ik op elk verslag kon reageren. Waarschijnlijk niet ver genoeg doorgescrolled.
    Ik kan inderdaad met je gedachten meegaan, dat het einddoel niet hetbelangrijkste van deze tocht is geweest, maar inderdaad de beleving. Het maakt toch wat los in jezelf.
    Ik schaam me eigenlijk een beetje nu ik weet dat jij deze tocht met je fiets hebt afgelegd, en zoals je weet dat ik tevens een trip naar Bolzano reeds heb gepland, echter dan wel met de motor. Eenmaal in Bolzano gaan we ( met mijn motormaat ) van daaruit nog 3 dagen rond-touren. Op deze manier hoop ik dan wat minder, of geen, verzuring in de benen te krijgen.
    Nogmaals Rick, mooie prestatie neergezet. Het zal ook wel weer fijn zijn om thuis te zijn.
    We praten tijdens repetitie nog wel bij, wan je hebt tenslotte niet alles in je reisverslagen hebben vertelt.
    Groetjes,

    Peer

  • 13 Juli 2011 - 11:01

    Robert Schutijser:

    Complimenten Rick, geweldig gedaan!
    Leuk beschreven en opvallend mooie foto's. Kan me voorstellen dat zo'n trip inderdaad het e.e.a. teweegbrengt in jezelf.
    Inmiddels fysiek en geestelijk hersteld?
    Groeten, Robert (fysio)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

De fiets gaat vanaf 1 juni van Brabant via Bregenz en Braz (A) naar Bolzano (I). Het lijkt me een feestelijk avontuur om te proberen die > 1200 km weg te trappen! Rick

Actief sinds 15 Mei 2011
Verslag gelezen: 3713
Totaal aantal bezoekers 41660

Voorgaande reizen:

11 Juni 2021 - 27 Juni 2021

Rome blijft niet bij dromen!

02 Juni 2015 - 09 Mei 2015

Zwitserland - Nederland

01 Juni 2011 - 12 Juni 2011

Fiets Brabant - Braz - Bolzano

Landen bezocht: